Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T22:45:20+01:00
X= jedna z przyprostokątnych
2x=druga

x²+(2x)²=(4√5)²
x²+4x²=80
5x²=80
x²=80:5
x²=16
x=4

a=4cm
b=2x=8cm

pole=½ab=½×4×816cm²
1 5 1
2010-02-20T22:50:37+01:00
Dane:
1 przyprostokątna (a) =x
druga przyprostokątna (b)=2x
przeciwprostokątna (c)=4 pier z 5
szukane:
P=?
korzystając z tw Pitagorasa obliczymy przyprostokątne
a2 +b2 =c2
x2+4x2=80
5x2=80 /:5
x2=16
x=4 - ---1 przyprostokątna
2 *4=8----2 przyprost
P=1/2 *a *b
P=1/2 *4 *8
P=16
odp:pole tego trójkąta jest równe 16

pamiętaj muszą być jednostki przy długościach a wynik jednostka do kwadratu.
1 5 1