Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T23:27:37+01:00
R=q*l/s
r=0,15mm=0,00015m
s=pi*r2=706,5*(10)-10
m=d*V=d*s*l przyjmujemy objętosć walca
l=m/ds
l=m/d*pi*(r)2=179m
R=9,8*(10)-8*179/706,5*(10)-10=248,2oma
jesli sie nie pomyliłam w rachunkach to powinno być dobrze .
najważniejszy jest wzór R=q*l/s i pamiętać iż jest to walec a więc v=s*l
m=d*v też się przydaje
2010-02-20T23:31:10+01:00
Witaj
dane D=2r =0,3mm=3*10^(-4)m, m=0,1kg, d=7,9*10^3kg/m3, q=9,8*10^(-8)om*m
szukane R
R=q*l/S.....S=pi*[D2]/4 = pi*9*10^(-8)m2 /4 = 7,069*10^(-8)m2
..............S2 = 49,97*10^(-16)m4 = 5*10^(-15)m4
l = V/S ale V = m/d więc
l = m/[dS]
R = q*m/[d*S2] = 9,8*10^(-8)om*m * 0,1kg / [7,9*10^3kg/m3 * 5*10^(-15)m4]
R = 2480 om = 2,5 kom

................pozdrawiam