Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-20T23:14:49+01:00
M1=0,8kg
t1= 5stopni
m2= 0,6 kg tk=40stopni
ciep ło włściwe nie jest nam potrzebne. szukane
t2
0,8*(40-5)=0,6*(t2-tk)
35*0,8=0,6*t2-0,6*40
21=0,6t2- 24
45= 0,6t2 * 10:6
t2=75stopni
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T23:18:45+01:00
Trzeba policzyć energie wewnetrzna
m*cw*t
masa, cieplo wlasciwe, temperatuta(ale w stopniach kelwina)
zamiana stopni Celsjusza na Kelwiny;)
5stopni Celsjusza+273=278K:)itd...

800g*278K+600g*xK=1400g*313K
600x=438200-222400
600x=215800
x=359,66kelwinów, czyli zamieniając na stopnie Celsjusza
x=359,66-273
x=86,66stopnia Celsjusza
czyli dodana woda miała około 87 stopni Celsjusza:)
taram;)
75 4 75