Odpowiedzi

2010-02-20T23:46:46+01:00
Układ nerwowy- szybkie i krótkotrwałe reakcje organizmu
Układ hormonalny - powolne, długotrwałe zmiany w pracy narządów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T23:49:00+01:00
hormonalny(hormony):
-biorą udział w wielu funkcjach w organizmie
- Regulowanie i koordynowanie czynności narządów ruchu
-Utrzymywanie na odpowiednim poziomie składu środowiska wewnętrznego ustroju
nerwowy:
-układ nerwowy zapewnia ustrojowi możliwość komunikowania się ze światem zewnętrznym
- Potrafi odbierać z zewnątrz najrozmaitsze bodźce (sygnały, informacje)
-przewodzić informacje do własnych ośrodków odczytujących ich treść
- przetwarzać w zrozumiałe dla siebie pojęcia i wyobrażenia oraz wydawać polecenia zwrotne
uklad nerwowy nie bierze udzialu w tym co hormonalny i odwrotnie ;]
2010-02-20T23:54:47+01:00
Do najważniejszych gruczołów dokrewnych, poza wymieniona już przysadką należą:

- tarczyca

- przytarczyce,

- trzustka,

- nadnercza,

- jajniki

- jądra.


Nerwowy
Do najważniejszych należą:
acetylocholina,
adrenalina,
noradrenalina,
serotonina,
histamina,
kwas γ-aminomasłowy,
glicynarolium,
kwas glutaminowy.