Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T00:18:55+01:00
Metodą iksową:
naprzeciwko kąt 30 stopni będzie x
h=x pod pierwiastkiem 3
a=2x

h=x pod pier 3
x pod pier 3= 8 pod pier 3
x=8

a=2x
a=16


ob=4a
ob=4*16
ob=64

:DD
2010-02-21T00:22:10+01:00
Ten romb składa się z dwóch trójkątów równobocznych.
Z tego względu wysokość rombu jest wysokością jednego z trójkątów.
Obliczymy z Pitagorasa:

h=8√3
h=a√3/2
8√3=a√3/2
a=16
L=64 [cm]