1.
Pani Weronika wpłaciła pieniądze na roczną lokatę terminową. Po roku bank wypłacił jej odsetki w wysokości 13%. Ile złotych wpłaciła pani Weronika, jeśli otrzymała 390 zł odsetek?

2.
Kurtka kosztuje 80 zł. Co jest korzystniejsze dla kupującego: obniżka ceny o 30% czy obniżka o 25zł?

3.
Na targu 1kg winogron kosztuje 12 zł, a w sklepie 15 zł. O ile procent cena winogron w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?

4.
Do banku wpłacono 1200 zł. Po roku bank dopisał odsetki w wysokości 180 zł. Jakie było oprocentowanie wkładów w tym banku?


Proszę o szybką odpowiedź jeszcze dzisiaj.
Do wszystkich zadań proszę o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T08:43:23+01:00
1.
390zł - 13%
x - 100%

x = (390zł * 100%) / 13%
x = 3000zł

2.
70% * 80zł = 56zł
80zł - 25zł = 55zł
55zł < 56zł
o 25 zł jest korzystniejsze

3.
15zł - 12zł = 3zł
(3zł / 15zł) * 100% = 20%

4.
(180zł * 100%) / 1200zł = 15%

Liczę na naj
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T08:44:56+01:00
1
0,13x=390 I:0,13
x=3000

Odp Pani Weronika wpłaciła 3000 zł do banku.

2
0,30*80=24
25>24

Bardziej opłaca się obniżka o 25 zł.

3
12/15=0,8=80 procent
100 procent-80 procent=20 procent

Cena w sklepie jest o 20 procent wyższa od ceny na targu.

4
180/1200=0,15=15 procent

Oprocentowanie wkładów w tym banku wynosiło 15 procent.