Cennik cukierni ,,Ptyś''

Rodzaj ciasta |Cena (za szt.)
Pączki | 1,30 zł
Drożdżówki | 1,40 zł
Ciastka francuskie | 1,60 zł

Rodzaj ciasta | Cena (za 1kg)
Szarlotka | 22,10 zł
Sernik | 21,70 zł
Strucel | 18,30 zł

Lody | Cena (za gałkę)
Waniliowe | 1,60 zł
Czekoladowe | 1,60 zł
Truskawkowe |1,60 zł

Pytania:

4. Ile kosztuje pół kilograma szarlotki?
A. 11,50zł B. 12zł 10gr. C. 11 zł 5 gr D. 10 zł 12 gr

5.Ile zapłacimy za trzy gałki lodów waniliowych???
A. 4zł 8 gr B. 4,80 zł C. 48zł D. 48gr

6. Mama Marty wybrała się na zakupy do cukierni ,,Ptyś''. Kupiła 5 pączków , 2 ciastka francuskie, 4 drożdżówki oraz 40 dag sernika . Ile zapłaciła za zakupy??

7. Krzyś kupił dla siebie 4 gałki lodów truskawkowych, i 2 gałki lodów dla swego młodszego brata. Zapłacił 20- złotowym banknotem. Ile reszty otrzymał???

8. Pan Pączkowski przyszedł do cukierni ,,Ptyś'' i zamówił 500 pączków na firmowe przyjęcie. Otrzymał rabat w wysokości 1/10 ( ułamek) wartości zakupionego towaru. Ile zapłacił po obniżce pan Pączkowski za pączki???

9. Wyprodukowanie gałki lodów kosztuje 90 gr. Cukiernia w ciągu tygodnia wyprodukowała i sprzedała 2200 gałek lodów. Ile zarobiła w tym czasie??

Musicie min. zrobić 4 zadania!! Inaczej zgłoszę odpowiedź! Proszę też o wytłumaczenie każdego zdania.

2

Odpowiedzi

2010-02-21T08:41:40+01:00
4.
22,10/2=11,05 odpowiedź:C
5.
3*1,60=4,80 odpowiedź: B
6.
5*1,3+2*1,60+4*1,40+8,68=6,5+3,2+5,6+8,68=23,98

21,70*40/100=8,68
zapłaciła 23,98
7.
4*1,60+2*1,60=9,60
20-9,60=10,40
trzymał 10,40
8.
500*1,30=650
650-65=585 zł

650*1/10=65
zapłacił 585 zl
9.
1,60-0,9=0,7
0,7*2200=1540 zł
zarobiła 1540 zł
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T08:46:35+01:00
4. Ile kosztuje pół kilograma szarlotki?
odp.C. 11 zł 5 gr

objaśnienie: ciasto kosztuje 22,10 i połowa z tego to całą cumę dzielisz na pół i wychodzi ile zapłaciła za pół kg.

5.Ile zapłacimy za trzy gałki lodów waniliowych???
B. 4,80 zł
objaśnienie:jedna gałka 1,6. to 3*1,6=4,80

6. Mama Marty wybrała się na zakupy do cukierni ,,Ptyś''. Kupiła 5 pączków , 2 ciastka francuskie, 4 drożdżówki oraz 40 dag sernika . Ile zapłaciła za zakupy??
5*1,30+2*1,6+4*1,40+21,70*0,40=6,5+3,2+5,6+8,68=23,98(zł)

7. Krzyś kupił dla siebie 4 gałki lodów truskawkowych, i 2 gałki lodów dla swego młodszego brata. Zapłacił 20- złotowym banknotem. Ile reszty otrzymał???

4*1,6+2*1,6=9,60
20,00-9,60=10,40(zł)
odp. otrzyma 10,40zł reszty.


8. Pan Pączkowski przyszedł do cukierni ,,Ptyś'' i zamówił 500 pączków na firmowe przyjęcie. Otrzymał rabat w wysokości 1/10 ( ułamek) wartości zakupionego towaru. Ile zapłacił po obniżce pan Pączkowski za pączki???
500*1,30=650
650-¹/₁₀=650-65=585
odp. zapłacił 585zł po obniżce.


17 4 17