Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T10:05:58+01:00
1) an=-½n-1
an+1=-½(n+1)-1=-½n-½-1=-½n-1½
an+1-an=(-½n-1½)-(-½-1)=-½=const

2)an=3 do potęgi n /5
an+1=3 do potęgi n /5+1
an+1/an=3 do potęgi n /5+1 /3 do potęgi n /5=1=const
2010-02-21T14:00:02+01:00
Sn=2a1 +(n-1)r*n/2
732= 2*(-4)+(n-1)*3*n/2
732= -8+3n-3*n/2
732=-8+3n2 - 3n/2
732=-11n+3n2/2
1464=-11n=3n2

-11n+3n2 - 1464

Δ= -11*-11 -4*3*(-1464)
Δ= 121 +17568
Δ = √17689 = 133

x1 <0 więc odpada

x2= 11+133/6 = 24

n równa się 24 !