Odpowiedzi

2010-02-21T09:55:38+01:00
V=Pp*H

Piaskownica składa się z czterech równoległoboków - dwóch o wymiarach 4m * 20cm * 30 cm i dwóch o wymiarach 3m*20cm*30cm

20cm=0,2m
30cm=0,2m

V=2*(4m*0,2m*0,3m)+2*(3m*0,2m*0,3m)=2*0,24+2*0,18=0,48+0,36=0,84m³
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T09:57:10+01:00
Wymiary zewnętrzne piaskownicy to 4m x 3m.
Brzegi tej piaskownicy tworzy betonowy mur o grubości 20cm, czyli 0,2m

możemy zatem obliczyć wymiary wewnętrzne piaskownicy odejmując na początku i na końcu długości i szerokości grubość murku
4-2*0,2=3,6m
3-2*0,2=2,6m
Czyli wymiary wewnętrzne piaskownicy wynoszą 3,6m x 2,6m

Objętość prostopadłościanu liczymy mnożąc pole podstawy przez jego wysokość. W tym wypadku nasz prostopadłościan będzie murkiem postawionym dookoła piaskownicy, czyli pole podstawy możemy obliczyć odejmując od pola pow. zewnętrznego piaskownicy powierzchnię wewnętrzną
Pp=4*3-3,6*2,6=12-9,36=2,64m kwadratowe

Wysokość murku 30cm, zamieniamy na metry
30cm*jeden metr sto cm (ułamek)=0,3m

podstawiamy dane do wzoru na objętość
V=Pp*H=2,64*0,3=0,792m sześciennego







DASZ NAJ???????????????????????????????????????????????? PROSZEEEEEEEEEEE
2 5 2
2010-02-21T09:58:51+01:00
Policzmy objętość prostopadłościanu 3*4*0,3=3,6
i objętość wewnętrznej części prostopadłościanu (3-0,2)*(4-0,2)*0,3=2,8*3,8*0,3=3,192
Od objętości zewnętrznej odejmujemy objętość wewnętrzną, tj.
3,6-3,192=0,408 m³
2 1 2