1..trzy najdłuzsze rzeki polski to wisła odra i warta .tylko jedna z nich -odra czesciowo(13,1%)plynie poza granicami polski.oblicz długośc kazdej rzeki wiedzac ze odra jest o 193km krotsza od wisły i o 46km dłuzsza od warty.suma wszystkich trzech rzek na terenie polski jest rowna 2597km.
2pole prostokata wynosi 96cm² .jezeli jeden bok wydłuzymy o 2 cm ,a drugi skrocimy o tyle samo ,to otrzymamy kwadrat.
a)oblicz długosć bokow prostokata .
b)o ile procent pole kwadratu jest wieksze od pola prostokata?
zad3rozmieniono 20zl. na monety jednozlotowe i dwuzlotowe.liczba monet dwu zlotowych byla 8 razy mniejsza niz liczba monet jednozlotowych.ile monet karzdego rodzaju otrzymano??


kto pierwszy zrobi chociarz dwa zad dobrze dostaje najjj. a jak ktos zrobi wszystkie dobrze ale nie pierwszy to on dostanie naj czekam do 18.00 ;)..prosze o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T10:53:01+01:00
1.x- odra
x+193- wisła
x-46- warta
x-0,131+x+193+x-46=2597
0,869x+2x=2597-193+46
2,869x=2450/:2,869
x=854
odra-854m
wisła-854+193=1047m
warta-854-46=808m
2.a) boki prostokąta:8i12
b) o 4%
3. 1x- złotówki
2x- dwuzłotówki
2x+1x razy 8 =20
2x+8x=20
10x=20/:10
x=2
złotówki- 2 razy 8=16
dwuzłotówki-2 razy 2=4
wszystkie są dobrze rozwiązane
3 1 3
2010-02-21T10:58:10+01:00
2) I. a*b=96
II. a-2=b+2
z II. a=b+2+2
a=b+4

(b+4)*b=96
b²+4b-96=0
√Δ=2500
Δ=50
b₁=(-4-50):2=-54:2=-27 nie spełnia warunków
b₂=(-4+50):2=46:2=23

a=23+4=27

Kwadrat ma boki a=25
P kwadratu=25²=625

P kwadratu/P prostokąta= 625:96=6,5 do 1

3)
x=2 zł
y=1 zł
I. x=2y+8
II. x+2y=20

do II. (2y+8)+2y=20
4y=20-8
4y=12/:4
y=3

do I. x=2*3+8
x=6+8
x=14

Odp. Złotówek jast 14, a dwójki są 3.