W dniu swoich urodzin Małgosia przyniosła do szkoły torbę cukierków. Sama zjadła 21 cukierków, co stanowiło 35% zawartości całej torby. Czy wystarczyło jej cukierków, aby poczęstować każdego ucznia ze swojej trzydziestoosobowej klasy? Odpowiedź uzasadnij.

3

Odpowiedzi

2010-02-21T10:33:49+01:00
X-liczba cukierków
35%x=21
0,35=21/:0,35
x=60-tyle było wszystkich cukierków

ilość uczniów-30
60-21=39-tyle cukierków jej zostało

odp.wystarczy jej cukierków na poczęstowanie każdego ucznia
2010-02-21T10:34:37+01:00
Najpierw liczymy ile miała cukierków w tym celu układamy proporcję
21-------------35%
x-------------100%

21x100
x=----------------=60cukierków
35

Ile jej zostało po zjedzeniu

60-21=39cukierków

Odp Wystarczy jej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T10:36:12+01:00
Tak wystarczy.
35%-21 cukierków
100%- x cukierków

100%×21cukierków÷35%=60 cukierków
60-21=39
1 4 1