Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T10:37:33+01:00
Mieszko zjednoczył plemiona polskie.
Powiększył granice państwa.
Uniknął podporządkowania się cesarzowi.

Tak mam w zeszycie zapisane :).
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:15:33+01:00
-państwo Polskie zostało wzmocnione na arenie międzynarodowej,
-Państwa katolickie nie mogły atakować Polskę pod pretekstem chrystianizacji,
-Nie groziła już państwu Polskiemu izolacja polityczna, wynikająca z religii pogańskiej,
-Umacniało pozycję władcy w państwie, jako popieranego przez kościół,
-W Polsce pojawiła się łacina, a także umiejętność pisania i czytania, nastąpił rozwój sztuki, do Polski zaczeli przyjezdzac artysci z innych krajów,
-wprowadzenie nowego prawa, opierającego się na dekalogu
-wykształciły się nowe stosunki społeczne i zasady moralne
8 4 8