Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T10:39:15+01:00
Dane:
woda ciep.
T₁ = 80⁰C
woda zimn.
T₂ = 25 ⁰C
m₂ = 200 kg

T = 38⁰C
Szukane:
m₁
obliczenia:
Q₁ = m × Cw × ΔT
ΔT= T₁ -T
Q₁ = m₁ × Cw × ( T₁ -T)
Q₂ = m₂ × Cw × ΔT
ΔT= T -T₂
Q₂ = m₂ × Cw × ( T -T₂ )

Q₁ = Q₂
m₁ × Cw × ( T₁ -T) = m₂ × Cw × ( T -T₂ )
m₁ × ( T₁ -T) = m₂ × ( T -T₂ )
m₁= m₂ × ( T -T₂ ) / ( T₁ -T)
m₁= 200kg×(38⁰C-25⁰C)/(80⁰C-38 ⁰C) = 61,9 kg

Odp. Trzeba dolać 61,9kg wody.
2010-02-21T10:45:58+01:00
M1=200kg
t1=25c
m2=x
t2=80c
t3=38c
cw=4200j/kg*c
Q1=m1*cw*(t3-t1)
Q2=m2*cw*(t2-t3)
Q1=Q2
m1*(t3-t1)=m2*(t2-t3)
m2=m1*(t3-t1)/t2-t3
m2=200*13/42
m2=2600/42
m2=61,9kg
coś tak brzydko wyszło ale moze dane były sufitowe