1zad, Do cukrowni dostarczono buraki w dwóch transportach, najpierw 564,5 tony, póżniej 435,5 tony, Ile kwintali cukru powinna wyprodukować cukrownia z tych buraków, jeśli z 1kg buraków cukrowych otrzymuje się przeciętnie 0,17kg cukru?


2zad, Dwaj chłopcy wyjechali jednocześnie rowerami w przeciwnych kierunkach. Pierwszy jechał z prędkością 18,2km/h, a drugi z prędkością 21,8km/h. Jaką drogę przejechali rowerzyści razem po 2,5 godziny jazdy?


3zad, pan Jan codziennie dojeżdża do pracy 30km w jedną stronę. Jego samochód spala 5,5l benzyny na 100km. Jaki będzie koszt paliwa zużytego przez Pana Jana w ciągu miesiąca, jeśli przyjmiemy, że pracował 21 dni, a cena benzyny wynosi 4,30zł za 1litr?

4zad, Ojciec Piotra jest informatykiem za opracowanie programu komputerowego otrzymał wynagrodzenie, od którego zapłacił podatek w wysokości 252zł, co stanowiło 0,21 wynagrodzenia brutto. Ile zł zarobił ojciec Piotra, po potrąceniu podatku?


5zad, Szkoła zakupiła 1600 pomarańczy, 1200 batonów czekoladowych, 800 herbatników z czego zrobiono możliwie największą liczbę paczek(jednakowych). Ile było paczek? Ile pomarańczy, batonów i herbatników było w każdej paczce?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • mmmo
  • Rozwiązujący
2010-02-21T12:53:10+01:00
1.564,5+435,5=1000t
1 tona=1000 kilogramów
1000000 razy 0,17=170000
1 kwintal =100 kilogramów
170000 podzielić na 100=1700 kwintali
odp.cukrownia powinna wyprodukować 1700 kwintali cukru..

2.18,2 razy 2,5=45,5
21,8 razy 2,5=54,5
45,5+54,5=100
odp.rowerzyści przejechali razem w czasie 2,5 godziny 100 kilometrów

3.30 razy 2=60km
60 razy 21=1260km
1260 podzielić na 100=12,6
12,6 razy 5,5 l= 69,3
69,3 razy 4,30=297,99 zł
odp. wydatek pana Jana na paliwo w ciągu miesiąca wynosi 297,99 zł

5.trzeba znaleźć wspólny dzielnik
dla 1600,1200, 800 wspólny dzielnik to 2
każdą liczbę dzielimy na 2(to będzie:800,600,400)
otrzymamy 400 paczek
1600:400=4
1200:400=3
800:400=2
każda paczka będzie zawierać 2 herbatniki, 3 batony i 4 pomarańcze..
1 5 1
2010-02-21T13:10:29+01:00
Zad.1
564,5+435,5=10000tony
1 tona = 1000 kilogramów
10000*1000=10000000kg
10000000kg:0,17kg=58823529,5
58823529,5:100 kwintali = 588235,3
odp: z tysiaca ton wyjdzie 588235,3 kwintaka cukru
zad.2
v-szybkosc
s-droga
t-czas
s=v*t
s1=18,2*2,5=45,5km
s2=21,5*2,5=54,5km
45,5km+54,5=100km
odp: czasie 2,5 godziny przejaba ruwnoczesnie 100km
zad3
30km*2=60km
60*21=1260km ilosc kilometrów w ciagu mies.
1260:100=12,6litra
12,6l*4,30=54,18zł
odp:koszt paliwa w miesu to 54,18 złotego
1 5 1