Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T11:04:05+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
44g----100%
xg------81,8%
x=44*81,8/100
x=36g węgla
44g-36g=8g wodoru
nC=mC/M
nC=36/12
nC=3

nH=mH/M
nH=8/1
nH=8

C3H8(propan) jest homologiem metanu
2010-02-21T11:04:22+01:00
X - masa węgla w węglowodorze
m w - masa weglowodoru
Z% C = (x*100%):m w
81,8% = (x*100%):44u
x=36 u
zatem w cząsteczce węglowodoru znajdują się trzy atomy węgla, ponieważ 36u: 12u(masa atomowa węgla) = 3 atomy
CnH2n+2 = 44u
3*12u+1u*(3*2+2)=44u
36u+8u=44u
Zatem jest to homolog metanu, czyli alkanów CnH2n+2.