Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych płaszczy zimowych , i 15 jednakowych kurtek za łączną kwote 13500zł. Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka.Oblicz cenę zakupu przez hurtownie płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. zapisz obliczenia.

ODP: PŁASZCZ KOSZTOWAŁ 600ZŁ KURTKA 420ZŁ

2

Odpowiedzi

2010-02-21T11:37:26+01:00
X - kurtka
y - płaszcz -> y=x+180

15x + 12(x+180)=13500
15x + 12x + 2160
27x = 11340 |:27
x=420 - cena kurtki

y=420+180
y=600 - cena płaszcza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:11:15+01:00
X - cena kurtki
y - cena płaszcza

15x+12y = 13500
y = x+180

15x + 12(x+180) = 13500
y = x+180

15x + 12x + 2160 = 13500
y = x+180

27x = 11340 |:27
y = x+180

x = 420
y=420+180

x = 420
y = 600

Odp: Kurtka kosztowała 420zł, a płaszcz 600zł.