Mam kilka zadań z matmy . ;d
1.
Podstawą graniastosłupa prostego jest romb o przekątnych 6 i 8 cm oraz boku 5 cm. Wysokość graniastosłupa ma 20 cm. Oblicz pole powierzchni bocznej i całkowitej graniastosłupa.

2.
Podstawą graniastosłupa jest trójkąt równoboczny o boku 6 cm. Wysokość tego graniastosłupa ma długość 10 cm. oblicz łączną długość jego krawędzi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T11:44:57+01:00
Ppb=4×(5cm×20cm)
ppb=4×100cm2
ppb=400cm2

ppc=2×pp+ppb
pp=e×f/2=6cm×8cm/2=3cm×8cm=24cm2

ppc=2×pp+ppb=2×24cm2+400cm2=48cm2+400cm2=448cm2


2

9krawędzi
w tym 6 po 6cm i 3 po 10cm

Łaczna długość krawędzi = 6cm×6+3×10cm=36cm+30cm=66cm
2010-02-21T11:45:41+01:00
1. 2Pp+Pb
2x 1/2 x8 x 6 +4x5x20
40 + 400=440
Pb=400
Pc=440
2.2 x 3 x 6 = 36 (długość krawędzi podstaw)
3x6x10=180 ( długość krawędzi bocznych)
łaczna długośc: 180+36=216
2010-02-21T11:47:10+01:00
1.
Pp=6cmx8cm/2=24cm²
Pb=20cmx5cmx4=400cm²
Pc=24cm²x2+400cm²=448cm²

2.
10cmx3+6cmx6=66cm

Liczę na naj!.:***