Równania, nierówności, układy równań:

Zadanie 1
Normalny bilet do kina jest o 3zł droższy pd biletu ulgowego. Pani Kotłowska poszła do kina z dwojgiem dzieci i zapłaciła za bilety 39zł. Ile kosztował bilet ulgowy, a ile normalny?

Zadanie 2
Łańcuszek z wisiorkiem kosztuje 105zł. Gdyby wisiorek był tańszy o 8zł, a łańcuszek droższy o 20%, to komplet kosztowałby równo 100zł. Ile kosztuje wisiorek>?

Zadanie 3
Podczas turnieju rycerskiego u Króla Lula każda walka trwała 7 minut. Czas odmierzano dwiema klepsydrami - małą i dużą. Podczas jednej walki małą klepsydrę obracano 3 razy i potem dużą 6 razy albo małą klepsydrę obracano 8 razy i potem dużą 2 razy. Jaki czas odmierzała mała klepsydra?


Z góry dziękuję =*

2

Odpowiedzi

2009-10-15T15:13:23+02:00
2.

x-wisiorek
y-łańcuszek

y+x= 105 Przepraszam ale źle ;{
y-8+1,2 x= 100/*(-1)

y+x=105
-y-1,2 x= -92

2,2x= 13/:2,2
x=5,9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T15:19:53+02:00
Zadanie 1
Normalny bilet do kina jest o 3zł droższy pd biletu ulgowego. Pani Kotłowska poszła do kina z dwojgiem dzieci i zapłaciła za bilety 39zł. Ile kosztował bilet ulgowy, a ile normalny?

bilet ulgowy - x
bilet normalny - x+3

2x+x+3 = 39
3x = 39-3
3x = 36 /3
x = 12
bilet ulgowy 12
bilet norlany 15

zadanie 2 w linku ; )
x - zaweszka
y- wisiorek

x+y = 105
x-8 + 1,2y =100

y = 105 - x
x -8 + 1,2(105-x) = 100

y = 105-x
x - 8 +126-1,2x = 100

y = 105 - x
-0,2x =-18 / : (-,2)

y=105-90
x=90

y=15
x=90

zadanie 3
rozwiazane w układzie róWnań ; )
Podczas turnieju rycerskiego u Króla Lula każda walka trwała 7 minut. Czas odmierzano dwiema klepsydrami - małą i dużą. Podczas jednej walki małą klepsydrę obracano 3 razy i potem dużą 6 razy albo małą klepsydrę obracano 8 razy i potem dużą 2 razy. Jaki czas odmierzała mała klepsydra?

x MAŁA KLEPSYDRA Y DUZĄ

3x + 6y = 7 minut
8x+2y = 7 minut

3x + 6y = 7 minut
2y = 7 minut - 8x/ :2

3x + 6y = 7 minut
y = 3,5 -4x

3x + 6(3,5 -4x) = 7
y = 3,5 -4x

3x + 21-24x = 7
y = 3,5 -4x

-21x = -14/:-21
y = 3,5 - 4x

x = 40 sek
y = 3,5-1,6