POMOCY !!!
pomóżcie zrbić to zadanie (książka to zbiór zadań , firma ksiązki matematyka z plusem )
3. Zapisz zdanie w postaci równania .
a) ania dostała x żlotych , wydała połowę i pozostało jej 3 zł.
b)michał ma x lat , trzy razy więcej niż 10 lat temu
c) obwód kwadratu o boku A jest o 10 cm większy niz długość boku.
d)w lesie było x łosi urodziły sie 4 młode i liczba łosi wzrosła o 20%
e)w parku rośnie X dżew , 2% z nich stanowią trzy lipy
f)komputer kosztuje tylko x złotych ale po doliczeniu do tej ceny 22% podatku trzeba zapłacić 3000 zł .
jeszcze raz bardzo prosze !!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-21T11:52:42+01:00
Pomogę ;D

Już to miałam xD

a) x-1/2x= 3
b) x =3 (x-10)
c) 4a = a+10
d) x+4= x+20% x
e) 2% x=3
f) x+22% x=3000


Pozdrowionka ;XD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:07:49+01:00
A) ania dostała x żlotych , wydała połowę i pozostało jej 3 zł.

x-1/2x=3

b)michał ma x lat , trzy razy więcej niż 10 lat temu

1/3x=x-10

c) obwód kwadratu o boku A jest o 10 cm większy niz długość boku.

4a=a+10

d)w lesie było x łosi urodziły sie 4 młode i liczba łosi wzrosła o 20%

x+4=1,2x

e)w parku rośnie X dżew , 2% z nich stanowią trzy lipy

0,02x=3

f)komputer kosztuje tylko x złotych ale po doliczeniu do tej ceny 22% podatku trzeba zapłacić 3000 zł

x+0,22x=3000