Odpowiedzi

2010-02-21T11:54:49+01:00
M CH3OH =32u
100% - 32u
x% - 12u
x% C = 37,5%

m C2H5OH =46u
100% - 46u
x% - 24u
x% c = 52,2%
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T11:56:41+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Metanol
mCH3OH=12u+4*1u+1*16u=32u
32g------100%
12g-------x%
x=12*100/32
x=37,5% węgla

Etanol
mC2H5OH=2*12u+6*1u+1*16u=46u
46g-------100%
24g--------x%
x=24*100/46
x=52,17% węgla
14 4 14