Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T15:23:32+01:00
Prekątne w rombie są prostopadłe i dzielą się na połowy.
Bok i połowy przekątnych tworzą trójkąt prostokątny.
Wiedząc, że obwód jest = 60cm wiemy, że bok ma długość 15cm.
Oznaczam x, y - przekątne
ztw. Pitagorasa:
(½x)²+(½y)²=15²
5²+¼y²=225
¼y²=225-25
¼y²=200 /*4
y²=800
y=20√2

czyli przkątne tego rombu maja długości:
x=10cm
y=20√2cm

P=½*x*y
P=½*10cm*20√2cm=100√2cm²

Odp. Pole tego rombu wynosi 100√2cm².
1 5 1
2010-02-21T19:18:58+01:00