Odpowiedzi

2010-02-21T12:37:50+01:00
Present simple- tego czasu używamy mówiąc o czynnościach powtarzających się(na końcu jest -s) w trzeciej os. używamy does
present continuous- tego czasu używamy gdy dzieje się coś teraz(na końcu jest -ing)
2010-02-21T12:41:29+01:00
Np zdanie twierdzące są inne.
Present simple - osoba np. I + czasownik np. go + dopełnienie np.to school .
A present continuos - osoba np. I + to be (dodajemy to be) + czasownik np. a going + ing (dodajemy do końcówki słowa ing)np. going + dopełnienie np. to school .
Bardzo łatwe. ; ))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:44:39+01:00
Present continous- czas teraźniejszy, do czasowników dodajemy końcówkę -ing np. dancing. Używamy też is/are, charakterystyczne dla tego czasu jest na końcu zdania -now, at the moment.
present simple-Jeżeli mamy trzecią osobą do czasownika dodajemy końcówkę -s/es. w innych przypadkach nie zmieniamy nic, w pytaniach i przeczeniach występuje does/do zależnie od osoby.