Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:09:03+01:00
Kłącza i rozłogi to modyfikacje łodygi.
4 4 4
2010-02-21T12:09:27+01:00
Rodzaje systemow korzeniowych
6 1 6
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T12:16:55+01:00
Kłącza- u roślin przekształcony, zwykle zgrubiały pęd podziemny, będący organem spichrzowym i przetrwalnikowym. Nie posiada liści – zamiast nich występują łuski. Nie posiada też ciałek zieleni. Magazynuje materiały zapasowe . Nie posiada też ciałek zieleni. Roślinami, które mają kłącze, są m.in.: szparag, konwalia, perz właściwy. Kłącza występują głównie u bylin i zazwyczaj rosną poziomo pod powierzchnią podłoża, czasami skośnie.

Odmianą kłączy są rozłogi – tą nazwą określa się kłącza znajdujące się ponad powierzchnią ziemi.

Rozłogi- wydłużone pędy roślin płożące się pod powierzchnią ziemi lub tuż nad nią. Zgrubiałe podziemne rozłogi nazywane są kłączami. Według większości ujęć nazwa rozłogi odnosi się wyłącznie do pędów nadziemnych. Rozłogi posiadają długie międzywęźla, zaś w węzłach posiadają zredukowane, łuskowate liście.
5 5 5