Zad.1
oblicz wartosc wyrazenia
a)3x-2-2x+5+4r, gdy x=12
b)3a-b+5a+2b-6, gdy a= 2 i b=2
c)x+2y-3y-3z+5z-x, gdy x=5,y=8,z=6
d)3(x-4z+y+4r-z+2y), gdy x=1,y=2,z=12

zad.2
zapisz dlugosc pociagu, uzywajac liter
|z|c|c|b|z|c|c|

zad.3
przedstaw w najkrotszej postaci
a)a+b+2a b)1,5x+0,5y-0,75x-0,25y+0,25x
zad.4
oblicz wartosc wyrazenia
4x+3z-5y-2, gdy x=3,y=2,z=4.
zad.5
doprowadz wyrazenie 12x-8y+3y-7x+5y do najprostszej postaci i oblicz jego wartosc, gdy x=5 i y=7.
-----------------------------------------------------------
Prosze o rozwiazanie tego to dla mnie bardzo wazne

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:20:24+01:00
Zad.1
a) 3*12-2+2*12+5+4r=36-2+24+4r=58+4r
b) 3*2-2+5*2+2*2-6=6-2+10+4-6=12
c) 5+2*8-3*6+5*6-5=5+16-18+30-5=28
d) 3(1-4*12+2-12+2*2)=3(1-48-10+4)=3*(-53)=-159
zad.2
b+4c+2z
zad.3
a)3a+b
b) x+0,25y
zad.4
4*3+3*4-5*2-2=12+12-10-2=24-12=12
zad.5
12x-8y+3y-7x+5y=8x
8x=8*5=40
2010-02-21T12:27:04+01:00
A)3x-2-2x+5+4r, gdy x=12 b)3a-b+5a+2b-6, gdy a= 2 i b=2
36-2-44+5+4r=0 6-2+10+4-6=4+14=18
-5+4r=0
4r=5/4
r=5/4
c)x+2y-3y-3z+5z-x, gdy x=5,y=8,z=6 d)3(x-4z+y+4r-z+2y), gdy x=1,y=2,z=12
5+16-24-18+30=21-42+30=-21+30=9 3(1-48+2+4r-12+4)=0
3(47+2+4r-8)=0
3(41+4r)=0
123+12r=0
12r=-123/12
r=-123/12
zad.3
przedstaw w najkrotszej postaci a)3a+b b)x-0,25y
a)a+b+2a b)1,5x+0,5y-0,75x-0,25y+0,25x
2010-02-21T12:45:56+01:00
1)
36-2-24+5+4r= 34-24+5+4r= 14+5+4r=19+ 4r
6-2+10+4-6=14+4-6=18-6=12
5+16-24-18+30-5=21-24= (-3)-18=(-21)+30-5= 9-5=4
3(1-48+2+4r-12+4)= 3+ (-49)+2+4r-12+4)=(-43)- 12+4=(-55)+4=(-51)+3=(-48)

3)

3a +b
1,80x+ 0,30y
to może być źle ale chyba jest ok

4)
12 +12-10-2=24-10-2=12

5) 0
60-56+21(-35+ 35)=4+21=25

NIE WIEM O CO CHODZI W 2