Odpowiedzi

2010-02-21T12:21:24+01:00
1.znaczenie lasu-przyrodnicze-pochłania dwutlenek węgla i oczyszcza powietrze
2.a/jemioła,dzięcioł
b/poziomki.jaszczurka
21 1 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T18:06:55+01:00
1. a) przyrodnicze:
- pochłaniają dwutlenek węgla i produkują tlen;
- żyje w nim wiele gatunków zwierząt i roślin;
- zatrzymując wody opadowe i roztopowe, opóźniają ich spływ do rzek, zapobiegając w ten sposób powodziom;
- chronią gleby przed erozją;
b) gospodarcze:
- dostarczają drewna, będącego surowcem dla wielu gałęzi przemysłu
- sprzyjają rozwojowi turystyki, szczególnie w okresie zbiorów owoców leśnych
(np: jeżyn, jagód) oraz grzybów.

2. a) wilga (ptak), drozd, puszczyk, kukułka, wiewiórka, dąb, świerk
b) dzięcioł, kos, sarna, jeleń, dzik, wilk, lis, kuna, jarzębina, leszczyna
c) rudzik (ptak), ważka, motyl, żaba, zaskroniec, poziomki, czarne jagodny, paprocie
d) gąsienica, żuk, mchy,
9 4 9