1.Wymień reformy, jakie w państwie Franków przeprowadził Karol Wielki.
a)
b)
c)
d)
2.Dlaczego władcy Franków-Karolowi nadano przydomek ,,Wielki. Przygotuj swoją wypowiedź, używając czterech wybranych argumentów, które napisz poniżej.

2

Odpowiedzi

2010-02-21T12:26:50+01:00
1)- dziesięciny na Kościół
- ściąganie podatków
- wszysy posiadajacy ziemie na własność byli zobowiązani do udziału w wyprawach wojennych
- reforma administracji państwowej
- narzucił jedno prawo w całym państwie

2) - bo schrystianizował o podbił germańską Saksonię i opanował Bawarię
- odbudował potęgę państwa Franków i przeprowadził reformy w całym państwie
- pokonał Longobardów
- rozbił państwo Awarów
109 4 109
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:48:53+01:00
1) Karol przeprowadził w swoim państwie reformę administracji państwowej i narzucił jedno prawo w całym państwie.


2) Następca Pepina Małego Karol Wielki nie tylko odbudował potęgę państwa Franków, ale podbił i schrystianizował germańska Saksonię i Bawarię. Pokonał Longobardów, przyłączając do państwa północą Italię, toczył zwycięskie boje z Arabami, zajmując pograniczne tereny w północnej Hiszpanii.Narzucił zwierzchnictwo części Słowian połabskich, rozpoczynając proces ich chrystianizacji. rozbił państwo Awarów, likwidując na nasze zagrożenie z ich strony. Bunty podbitej ludności tłumił bezwzględnie. Sukcesy były możliwe dzięki silnej armii. Karol zobowiązał wszystkich posiadających ziemię na własność do udziału w wyprawach wojennych. Zachęcony sukcesami Karola Wielkiego, papież Leon III uznał go za obrońcę chrześcijaństwa i 25 grudnia 800 roku koronował go na cesarza. Oznaczało to odnowienie cesarstwa na Zachodzie.
Karolowi dano przydomek ,, Wielki'' ponieważ zrobił bardzo dużo dla państwa Franków.

Ja z tego dostałam 5 więc myślę że ty też
Liczę na najlepszą.
42 2 42