Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T12:30:41+01:00
X - l. wszystkich urzędników
2/3x - sprzedawcy
1/5x - urzędnicy
1 - sprzątaczka
1 - dyrektor
2 - zastępcy dyrektora
2/3x + 1/5x + 1 + 1 + 2 = x
15 * 15 * 2/3x + 15 * 1/5x + 15 * 1+ 15 * 1 + 15* 2 = 15 * x = 10x + 3x + 15 + 15 + 30 = 15x 10x+ 3x - 15x = - 30 - 15 - 15 -2x = - 60 -2x = 30

Odp. Pracuje tam 30 osób.
2010-02-21T12:32:22+01:00
Jest:
20 sprzedawców
6 urzędników
1 sprzątaczka
1 dyrektor
2 zastępców
razem 30 :)
2010-02-21T12:35:34+01:00

x -wszyscy pracownicy
2/3x - sprzedawcy w tej firmie
1/5x - urzędnicy w tej firmie
1+1+2 - sprzątaczka, dyrektor i 2 zastępców dyrektora w tej firmie

2/3x+1/5x+1+1+2=x
2/3x+1/5x-x=-4
10/15x+3/15x+x=-4
-2/15x=-4 /* -15/2
x=30