Anita i bogdan ważą razem 70 kg.
Gdyby Anita przytyła 4 kg,a Bogdan schudł o 3 kg,to oboje ważyliby tyle samo.
Ile waży Anita,a ile bogdan?


to jest z równaniami zadanie ;)
najlepiej by bylo jakby zapisano je metodą przeciwnych współczynników ;)
daje naj za najlepszą odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:39:52+01:00
X- waga Anity
y- waga Bogdana

x+y= 70
x+ 4= y-3

x+y= 70
x-y= -7

2x = 63
y= 70 - x

x= 31,5
y= 38,5

Odp. Anita waży 31,5 kg, a Bogdan 38,5 kg.
2 5 2
2010-02-21T12:41:15+01:00

2x=70
2x=70|:2
x=35 - tyle ważyli by oboje

34,5 - 4kg = 31,5 kg = tyle waży Anita
Bogdan waży 38,5 kg.
2 2 2