Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T12:38:29+01:00
Trybunał Konstytucyjny- Jego podstawowym zadaniem jest kontrolowanie zgodności norm prawnych niższego rzędu z normami prawnymi wyższego rzędu, przede wszystkim z Konstytucją i niektórymi umowami międzynarodowymi
7 3 7
2010-02-21T12:39:29+01:00
Podstawowym zadaniem Trybunału Konstytucyjnego jest kontrolowanie zgodności norm prawnych niższego rzędu z normami prawnymi wyższego rzędu.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:43:15+01:00
Trybunał konstytucyjny:
-rozpatruje skargi konstytucyjne
-orzeka o zgodności ustaw z ratyfikowanymi umowami miedzynarodowymi
-orzeka o zaistnieniu tymczasowej przeszkody w sprawowaniu urzedu prezydenta
-orzeka o zgodności ustawy i umow miedzynarodowychz konstytucja. z wnioskiem o to moga wystapic: prezydent, marszałek sejmu, marszałek senatu, premier, minimum 50 posłow lub 30 senatorow, pierwszy prezes sadu najwyższego, Rzecznik Praw Obywatela
-Bada zgodnosc z konstytucja aktow prawnych wydawanych przez oragany centralne
12 4 12