Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:43:35+01:00
A)
0,2x+0,3= - 0,5
0,2x=-0,5-0,3
0,2x=-0,8 //:0,2 (dwustronnie podzielić przez 0,2)
x=-4
b)
0,4+0,25x= - 2
0,25x=-2-0,4
0,25x=-2,4 //:0,25
x=-9,6
c)
2,1-0,3x=0,4x
-0,3x-0,4x=-2,1
-0,7x=-2,1 //:(-0,7)
x=3
d)
-1,5x-3=0,2x+6
-1,5x-0,2x=6+3
-1,7x=9 //:(-1,7)
x=-5,29
1 5 1
2010-02-21T12:45:04+01:00
A) 0,2x+0,3= -0,5 | -0,3
0,2x= -0,8 |: 0,2
x= -4

b) 0,4+0,25x= -2 | -0,4
0,25x= -2,4 | :0,25
x= -9,6

c) 2,1-0,3x= 0,4x | +0,3x
2,1= 0,7x |: 0,7
x= 3

d) -1,5x-3= 0,2x+6 |+1,5x
-3= 1,7x+ 6 | -6
-9= 1,7x
x= -5,29


2010-02-21T12:47:19+01:00
A) 0,2x+0,3= - 0,5
0,2x=-0,5-0,3
0,2x= -0,7\:0,2
x= -3,5

b)0,4+0,25x= - 2
0,25x=-2-0,4
0,25x=-2,4\:0,25
x=-9,6

c)2,1-0,3x=0,4x
0,3x-0,4x=-2,1
-0,1x=-2,1\:(-0,1)
x=21

d)-1,5x-3=0,2x+6
-1,5x-0,2x=6+3
-1,7x=9\:(-1,7)
x=-5,29