Odpowiedzi

2010-02-21T12:48:42+01:00

Witaj

22,4dm3 H2S........................34g H2S
100dm3.................................x
------------------------------------------------
x = 151,8g H2S

cp = 151,8g*100%/1151,8g = 13,18%

Semper in altum......................pozdrawiam :)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:52:19+01:00
Siarkowodór - H2S
M H2S = 34g\mol

100 dm3 ----- xg
22,4 dm3 ---- 34g
x = około 152g

V wody = 1dm3 = 1000cm3
d wody = 1g\cm3

d = m\V
m = d*V
m wody = 1g\cm3*1000cm3
m wody = 1000g

mr = ms + m wody
mr = 152g + 1000g
mr = 1152g

Cp = ms\mr*100%
Cp = 152\1152*100%
Cp = około 13,2%

Odp: Stężenie procentowe roztworu wynosi około 13,2%. ;)