Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:49:07+01:00
W wielu krajach importuje się surowce mineralne, mimo posiadania własnych zasobów, ponieważ występują tam w niewielkich ilościach lub dlatego, że lepiej sie opłaca import niż samodzielne wydobywanie.
10 3 10
2010-02-21T12:49:42+01:00
Choć kraje posiadają niektóre zasoby to importują je z kilku powodów np nie ma ich za wiele i nie starcza na utrzymanie całego kraju. nie spełniają wyznaczonego zadania, są niskiej jakości, są trudno dostępne
2010-02-21T12:51:05+01:00
-wydobycie tych surowców jest drogie(nieopłacalne) lub pracochłonne;
-tańsze jest sprowadzenie niektórych surowców niż ich wydobywanie w kraju np. cukru w polsce;
-trudne położenie uniemożliwiające wydobycie;