Odpowiedzi

2010-02-21T12:51:56+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T12:52:16+01:00
Koszt książki - m zł
obniżka - n%
koszt po obniżce - x

n/100 * m = x
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T12:54:33+01:00
Analiza zadania:
m - cena książki przed obniżką
n% - o tyle obniżono cenę książki
cena książki po obniżce - ?

m-m*n%=m-m*(n/100)=m-(mn/100)=m[1-(n/100)]

Odp. Cena książki po obniżce wynosiła m[1-(n/100)].
3 3 3