Podaj cztery liczby :
a)podzielne przez 2 i niepodzielne przez 4
b)podzielne przez 4 i nie podzielne przez 5
c)podzielne przez 10 i niepodzielne przez 4


wypisz pięć kolejnych różnych od 0
wielokrotności 54
i jaka jest najmniejsza wspólna wielokrotność licz 54 i 36 ??

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T12:56:52+01:00
Podaj cztery liczby :
a) 6, 10, 14, 22
b) 4, 8, 14, 16
c) 10, 30, 50, 70

54, 108, 162, 216, 270, 324
NWD (36,54) = 2 * 3 * 3 = 18
NWW (36,54) = 36 * 3 = 54 * 2 = 108
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T12:57:36+01:00
___________________________
a)6,10,18,22
b)16,24,28,32
c)110,130,150,170
___________________________
wielokrotności 54:
54;108;162;216;270;324
___________________________
najmniejsza wspólna wielokrotność 54 i 36 to 108
54*2=108
36*3=108

2010-02-21T12:58:58+01:00
A)podzielne przez 2 i niepodzielne przez 4
6, 10, 14

b)podzielne przez 4 i nie podzielne przez 5
16, 24, 32

c)podzielne przez 10 i niepodzielne przez 4
30, 70, 130

wypisz pięć kolejnych różnych od 0
wielokrotności 54
54, 108, 162,216

i jaka jest najmniejsza wspólna wielokrotność liczb 54 i 36 ??

54|2
27|3
9 |3
3 |3
1 |
------------------

36|2
18|2
9 |3
3 |3
1 |

------------------

2*3*3*3*2 = 108