1.Zapisz rozwiązanie zadania za pomoca wyrażenia algebraicznego.
a)Jeden bok prostokata ma x cm,a drugi jest o 3 cm krótszy.Oblicz pole i obwód prostokąta.
b)Kasia zaoszczędziła m zł,jej młodsza siostra 0 48 zł mniej ,a starsza czterokrotnie więcej niż Kasia.Ile pieniędzy maja razem?
c)Karina kupiła dla siebie 5 zeszytów po x zł i 2 ołowki po y zł oraz dla kolezanki trzy takie same zeszyty i jeden ołowek o 30 gr drozszy.Ile zapłaciła?
d)Znajdz roznice dwóch liczb,z których jedna wynosi a ,a druga jest o 30 % mniejsza.
e)Oblicz pole rombu,w którym jedna przekatna ma x cm,a długość grugiej przekątnej jest rowna 0,8 długości pierwszej.
f)Oblicz pole trojkata prostokątnego ,którego jedna pzryprostokatna ma a cm,a druga jest o 5 cm dłuzsza.
g)Oblicz srednia arytmetyczna liczb:x,2y oraz a.


ZADANIE 7/17
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS 2 WSIP

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T15:43:23+02:00
1.a)
P = x(x-3)
Obw = 2x + 2(x-3)
b)m + (m - 48) + 4m = 6m - 48
c)5x + 2y + 3x + (y + 30) = 8x + 3y + 30
d)a - 70%a = a - 0,7a
e)½(x + 0,8x) = ½ × 1,8x = 0,9x
f)½[a + (a + 5)]= ½ × (2a + 5) < - w ułamku
g)x + 2y +a
________ < --- napisz to w ułamku ;)
3





1 5 1
2009-10-15T15:46:46+02:00
2009-10-15T15:49:21+02:00
1. x-jeden bok prostokąta
x-3 -drugi bok prostokąta

Pole prostokąta=x*(x-3)
Obwód prostokąta=2*x+2*(x-3)

2.m-zaoszczędzone pieniądze Kasi
m-48 -zaoszczędzone pieniądze jej siostry
4m - zaoszczędzone pieniądze starszej siostry Kasi

wszystkie zaoszczędzone pieniądze=(m-48)+4m

3. 5x-cena zeszytów
2y-cena ołówków
3x-cena zeszytów dla koleżanki
2y-30 [gr] -cena ołówka dla koleżanki

razem zapłaciła= 5x+2y+3x+(2y-30)

4.a-jedna liczba
a-0,3 -druga liczba

różnica tych liczb=a-(a-0,3)