Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T13:16:21+01:00
Prowincje Rzymskie i daty ich powstania:

241 p.n.e. Sicilia - propretorska,
231 p.n.e. Corsica et Sardinia - propretorska,
197 p.n.e. Hispania Citerior i Hispania Ulterior - propretorskie,
167 p.n.e. Illyricum - propretorska,
146 p.n.e. Macedonia-Achaea - propretorska,
146 p.n.e. Africa proconsularis - prokonsularna,
129 p.n.e. Asia - prokonsularna,
120 p.n.e. Gallia Transalpina, późniejsza Gallia Narbonensis - propretorska,
81 p.n.e. Gallia Cisalpina - propretorska, w czasach późnego Cesarstwa włączona do Italii,
74 p.n.e. Bitynia - propretorska,
74 p.n.e. Cyrenaica et Creta - propretorska,
64 p.n.e. Cilicia et Cyprus - propretorska,
64 p.n.e. Syria - propretorska,
30 p.n.e. Aegyptus - propretorska, rządzona przez ekwitę jako Praefectus augustalis
15 n.e. Moesia - propretorska.
1 5 1
2010-02-21T13:17:02+01:00
Sicilia - propretorska,
Corsica et Sardinia - propretorska,
Hispania Citerior
Hispania Ulterior ,
Illyricum - propretorska,
Macedonia-Achaea
Africa proconsularis
Asia - prokonsularna,
Gallia Transalpina,
Gallia Narbonensis
Gallia Cisalpina
Bitynia
Cyrenaica et Creta
Cilicia et Cyprus
Syria
Aegyptus
Moesia
1 5 1
2010-02-21T13:20:46+01:00
1. 241 p.n.e. Sicilia - propretorska,
2. 231 p.n.e. Corsica et Sardinia - propretorska,
3. 197 p.n.e. Hispania Citerior i Hispania Ulterior - propretorskie,
4. 167 p.n.e. Illyricum - propretorska,
5. 146 p.n.e. Macedonia-Achaea - propretorska,
6. 146 p.n.e. Africa proconsularis - prokonsularna,
7. 129 p.n.e. Asia - prokonsularna,
8. 120 p.n.e. Gallia Transalpina, późniejsza Gallia Narbonensis - propretorska,
9. 81 p.n.e. Gallia Cisalpina - propretorska, w czasach późnego Cesarstwa włączona do Italii,
10. 74 p.n.e. Bitynia - propretorska,
11. 74 p.n.e. Cyrenaica et Creta - propretorska,
12. 64 p.n.e. Cilicia et Cyprus - propretorska,
13. 64 p.n.e. Syria - propretorska,
14. 30 p.n.e. Aegyptus - propretorska, rządzona przez ekwitę jako Praefectus augustalis
15. 15 n.e. Moesia - propretorska.
:) mam nadzieje że pomogłem
1 5 1