Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T13:20:18+01:00
Pierwszy-x
drugi-y
uklad rownan:
x-0,5=y
y-1=x/4

x-0,5=y
4y-4=x

4y-4-0,5=y
4y-4=x

3y=3,5
4y-4=x

y=7/6 l
14/3-4=x

y=1 1/6 l
x=2/3 l
1 1 1
2010-02-21T13:33:49+01:00
1) napoj w pierszym dzbanku x
2) napoj w drugim dzbanku y
3) napoj w 1 dzbanku po 1 przelaniu x - 0.5
4) napoj w 2 dzbanku po 1 przelaniu y + 0.5
5) rowna ilosc napoju w obu dzbankach
po pierwszym przelaniu x - 0.5=y + 0.5
6) napoj w 2 dzbanku po 2 przelaniu y - 1
7) napoj w 1 dzbanku po 2 przelaniu x + 1
8) rowna ilosc napoju po 2 przelaniu
w obu dzbankach x+1=y-1

teraz rownanie
x-0.5=y+0.5
x+1=y-1