Odpowiedzi

2010-02-21T13:40:15+01:00
TYLKO MAM W PUNKTACH.
1. Spotkania( pan Fulko de Lorche, Sanderus, Hlawa, Powała z Taczewa)
2.Nocne wróżby
3.Przed bitwą
a)poranne msze w obozie polskim
b) nadciągnięcie wojsk niemiekich
c)przybycie posłańców krzyżackich z mieczami
4. Bitwa (początek)
a)atak wojsk litewskich
b)odśpiewanie pieśni Bogurodzica
c)natarcie chorągwi polskich
d) ucieczka litwy z pola bitwy
5.POjedyncze walki rycerzy polskich(Lis z Targowiska, Powała z Taczewa, Zawisza Czarny z rycerzami niemieckimi)
6.Bliskie zwycięstwo polaków
7.Powrót niemieckich chorągwiz pogoni za Litwą
8. Zawzięta walka
9.Krzyżacy bliscy zwycięstwa
10.Zdobycie wielkiej chorągwi wojska polskiego
11.Mobilizacja rycerzy polskich
12.Wkroczenie nowych sił polskich do bitwy
(Czesi, chłopi, mieszczanie)
13. Król w niebezpieczeństwie
14.Powrót wojsk litewskich
15.Śmierć wielkiego mistrza zakonu,
Ulryka von Jungingena
16.Załamanie się rycerzy zakonnych
17. Pojedynek Maćka z Kunoenem von Lichtenstainem
18.Rzeź i pościg
19. Triumf wojsk polskich
20. Składanie sztandarów niemieckich przed Jagiełłą
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T13:53:00+01:00
Krzyżacy ustawiają się na polu,a widząc tylko kilka stojących na skraju lasu chorągwi,postanawiają wywabić ,wroga na otwartą przestrzeń i przysyłają Jagielle przez heroldów dwa nagie miecze z wyzwaniem i propozycją cofnięcia się wojsk Zakonu ,aby zrobić miejsce Polakom.Dochodzi do bitwy.Jako pierwsze ruszają do walki wojska litewskie.Chwile potem przychodzą im z pomocą chorągwie polskie.Litwini i Tatarzy nie są w stanie dotrzymać pola zakutym w stal Niemcom i ich szeregi łamią się .Jednak Krzyżacy nie potrafią złamac szeregów polskiej jazdy.Powracające z pogoni za odziałemi Witolda niemieckie rycerstwo włącza sie ponownie do bitwy i na momęnt przechyla szalę zwycięstwa na stronę krzyżacką.Później jednak Polacy odzyskują przewagę.widząc to wielki mistrz prowadzi do boju 16 stojących do tej pory w odwodzie chorągwi.W pewnej chwili do wzgórza , na którym stoi Jagiełło ,zbliżają się oddziały prowadzone przez Ulryka ,a mające zajść Polaków z boku.Niemcy nie zwracają uwagi na garstkę rycerstwa ,ale jeden z Krzyżaków odłącza się od chorągwi i uderza na polskiego władcę.Jagiełło rusza na szarżującego rycerza.Chwilę później zabija przeciwnika.bitwa dobiega końca.Resztki Krzyżaków stawiają jeszcze opór.Maćko z Bogdańca zaś szukuje wytrwale Lichtensteina.w końcu dopada go i po krótkiej walce Kuno pada martwy.przed Jagiełłą składane są zdobyte w bitwie chorągwie nieprzyjaciela.Odnalezione zostaje także ciało Ulryka von Jungingen,które król polski każe pochować je z wszelkimi honorami przynależnymi wielkiemu mistrzowi.
1 1 1