Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200cm X 270 cm . Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180 cm . Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro ?


Proszę o obliczenia !

Daje najlepszą odpowiedź !!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T13:48:23+01:00
Obliczamy pole sciany przedpokoju:
P=a*b
P= 200 * 270 = 54000 cm^
Obliczamy pole lustra:
P= (e*f)/2
P=(135*180)/2 = 12150 cm^

54000 - 100 %
12150 - x%
54000x= 1215000
x = 22,5 %
22,5 % = 225/1000 = 1/8

Odp: Lustro zajmuje 1/8 powierzchni ściany przedpokoju.

dostane naj
może
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T13:51:30+01:00
Pole ściany= 200cm×270cm=54000cm²
Pole rombu= 135cm×180cm×½=12150cm²
Część ściany jaką zajmuje lustro=12150cm²/54000cm²=0,225