W miasteczku dark city każdy z dorosłych mieszkańców ma co najmnie jednego kota .Dokładne dane przedstawiono na diagramie .
50% mieszkańców ma 1 kota
30% m. ma 2 koty
20%m. ma 3 koty
Wiedząc ,że łącznie w dark city są 204 koty oblicz ilu dorosłych mieszkańców liczy to miasteczko.

2

Odpowiedzi

2010-02-21T13:52:38+01:00
(0,2*3 + 0,3*3 +0,5*3)x=204
3x=204||3
x=68
9 1 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T13:52:54+01:00
X- liczba mieszkańców

5/10x - liczba m. z 1 kotem
3/10 * 2x = 6/10 x - liczba m. z 2 kotami
2/10 * 3x = 6/10 x - liczba m. z 3 kotami

5/10x+6/10x+6/10x= 204 // *10
5x+6x+6x=2040
17x=2040
x=120
5 4 5