Echosonda znajdująca się pod dnem statku wysyła w kierunku dna impulsy ultradźwiękowe. Po jakim czasie powróci do odbiornika echosondy impuls odbity od dna, jeśli głębokośc morza wynosi 500m? Szybkośc rozchodzenia się dźwięku w słonej wodzie wynosi 1550m/s.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T13:57:30+01:00
T = ?
s= 2 * 500 m = 1000m (fala ultradzwiekowa musi pokonac ta odleglosc do dna i z powrotem)
v = 1550 m/s
t=s:v
t=1000m:1550m/s=0,645 s
5 3 5
2010-02-21T13:57:36+01:00
2×500m=1000m - całkowita droga przebyta przez impuls
v=s/t
vt=s
t=s/v
t=1000m/1550m/s
t=100/155s
t=20/31s
1 5 1
2010-02-21T13:58:24+01:00
Impuls musi przebyć 1000m
1550m/s: 1000m=0,55s
odp. impuls powróci do odbiornika echosondy po 0,55 sekundy
1 5 1