(Zadanie z języka francuskiego. Napisz dialog)
Jesteś na feriach zimowych w Polskich górach ze swoim francuskim kolegą który doznał kontuzji na nartach i leży w szpitalu. Dzwonisz do jego mamy.
-Poinformuj o wypadku.
-Przedstaw opinie lekarzy.
-Zapytaj o ubezpieczenie.

(Z góry dziękuję :) )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:02:18+01:00
- dzień dobry ! Czy rozmawiam z mamą Dominika ?
- tak !
- mam przykrą wiadomość. Dominik dostał kontuzji na nartach i leży w szpitalu .
- To straszne ... Co jest mu dokładnie ?
- złamał nogę, rękę i doznał wstrząsu mózgu. Lekarze mówią, że przy odpowiedniej opiece wszystko będzie dobrze. Czy pani syn jest ubezpieczony ?
- Tak. Za 3 godziny będę na miejscu i podam świadczenia. Dziękuje bardzo za informację. Do widzenia
- Do widzenia.

Good morning! Puis-je parler avec ma mère, Dominique?
- Oui!
- J'ai de mauvaises nouvelles. Dominik suis blessé le ski et est à l'hôpital.
- C'est terrible ... Qu'est-ce que c'est exactement?
- S'est cassé la jambe, au bras et a subi une commotion cérébrale. Les médecins disent que, avec les soins appropriés ira bien. Si vous êtes le fils est assuré?
- Oui. Pendant 3 heures je vais être en place et de rendre service. Merci beaucoup pour cette information. Au revoir
- Au revoir.

Mam nadzieje , że pomogłam ;)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T18:40:23+01:00
Bonjour madamme ,je suis avec votre fils Alin a la motagne Tatry.Je voulais vous dire que votre fils c'est casé une jambe et il est a l'hopital.Le docteur a dit que tout va bien et que Alan va bientot entrer a la maison avec un platre.je voulais savoir si il a une assurance medical- c'est très inportant.

merci
2010-02-21T19:29:49+01:00
- Salut Madame, Je m'appelle Pierre. Je suis ami de votre fils Paul.
- Och Salut Pierre. Comment allez vous?
- Hier moi et Paul ete fair du ski et Paul a an accident. Aujourd'hui nous avons ete au docteur et il dit: paul est mal a dos. Il va revenir a la maison a samedi.
- Merci. Demain je vais a l'hopital.
-Au revoir.
-Au revoir.

Dzien Dobry pani. Nazywam sie Piotr. Jestem kolega panskiego syna Pawła.
Och dzien dobry piotr. Co slychac?
-Wczoraj ja i Paweł jezdzilismy na nartach i Paweł mial wypadek. Dzisiaj jest w szpitalu. Lekarz powiedzial ze ma chore plecy. Wroci do domu w sobote.
- dziekuje za wiadomosc. Jutro pojade do szpitala.
Do widzenia,
Do widzenia.

Pozdrawiam :)