Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:10:23+01:00
32:4=8cm - jeden bok

czyli pole prostokąta axb
P=16cm x 8cm
P=128

Ob= 2a+2b
Ob=2x16cm + 2x8cm
Ob=32cm + 16cm
Ob=48cm

a) 8cm x 9 = 72cm - jeden bok

P=a^2
P=72cm^2
P=5184cm2

Ob= 72cm x 4
Ob= 288cm

mam nadzieje że pomoglam ;)
2010-02-21T14:13:31+01:00
Bok kwadratu=32/4=8cm
1. obwód prostokąta=6*8cm=48cm
pole prostokątu=8*16=128cm²

a)8*9=72cm
72*2=144cm
Obwód= 144+16=160cm
pole= 72*8=576cm²