1.Wyjaśnie,dlaczego pająk topik może żyć w wodzie ?

2.Pająk topik jest pająkiem wodnym czy lądowym ? Wyjaśnić dlaczego ?

3.Dlaczego należy chronić płazy ?

4.Przykłady chronionych płazów w Polsce .

To jest na jutro !
Pliska z góry thx :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:11:37+01:00
1.) Pająk topik może żyć w wodzie,ponieważ pod wodą buduje on tzw.dzwon z pajęczyny,w którym gromadzi powietrze atmosferyczne,które przynosi znad powierzchni wody.

2.) Nie wiem

3.)Należy je chronić ponieważ jest to gatunek, który może szybko wiginąć jego liczba zmniejsza się o wiele szybciej niż np. liczba zwierząt.




4.)Wszystkie:

salamandra plamista
traszka grzebieniasta
traszka zwyczajna
traszka karpacka
traszka górska
kumak nizinny
kumak górski
grzebiuszka ziemna
ropucha szara
ropucha zielona
ropucha paskówka
rzekotka drzewna
żaba jeziorkowa
żaba wodna
żaba śmieszka
żaba trawna
żaba moczarowa
żaba dalmatyńska


Proszę o najlepszą ..
Jak coś nie będziesz wiedzieć to pisz !
3 1 3
2010-02-21T14:14:11+01:00
Pająk topik może żyć w wodzie gdyż posiada on bańkę powietrza.Przymocowuje ją pajęczyną do np liści albo odwłoka.Jest to pająk wodny gdyż może on żyć pod wodą i żywi się małymi organizmami np.rybkami,kijankami.Płazy są ważnym elementem ekosystemu,są pożywieniem wielu drapieżników.Także same są drapieżnikami ograniczając populację niektórych zwierząt. Płazy chronione:Grzebiuszka ziemna,Padalec,Ropucha szara,Salamandra plamista
3 3 3