Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:32:10+01:00
Dane
h = 3
P,a = ?

h = a√3÷2 / * 2
2h = a√3
a = 2h/√3
Licznik i mianownik mnożymy przez √3
a = 6/√3 /* √3
a = 2√3

P = a²√3/4
P = ( 2√3)²√3/4
P = 4*3√3/4
P = 3√3

Odp a = 2√3, P = 3√3
2010-02-21T14:33:51+01:00
H=a pierwiastek z 3 na 2
za h wstawiasz 3 czyli 3=a pierwiastek z 3 na 2
3*2="a" pierwiastek z 3
6pierwiastkow z 3 na 2=a
a=2 pierwiastki z 2


P=a^2pierwiastka z 3 na 4
P=2 pierwiastki z 2^2 razy pierwiastek z 3 na 4
P=8 pierwiastkow z 3 na 4=2 pierwiastki z 3

czekam na naj
2010-02-21T14:35:45+01:00
Dane
h - wysokość = 3
szukane
a - bok trójkąta
P - pole trójkąta
wzory
h = a√3/2
P = a²√3/4
3 =a√3/2
6 = a√3
a = 6/√3 = 6√3/3 = 2√3
P = (2√3)²√3/4 = 12√3/4 = 3√3