Cennik biletów do Muzeum Techniki:
wstęp do muzeum
-bilet normalny 6zł
-bilet ulgowy (uczniowie i studenci) 4zł
-opiekunowie grup bezpłatnie
lekcja muzealna
-bilet dla całej grupy 30zł
Planetarium
-bilet wstępu (od osoby) 3.50zł

Klasa IVa licząca 28 uczniów wraz z 3 nauczycielami wybiera się do Muzeum Techniki na lekcję muzealną o lotach kosmicznych oraz pokaz do planetarium. Chcą również obejrzeć stałą ekspozycję w muzeum. Oblicz ile razem zapłaća.

Prosze o pomoc !!

3

Odpowiedzi

2010-02-21T14:24:25+01:00
Wstęp i stała ekspozycja :
28 × 4 = 112 zł
6 × 4 = 24 zł(wstęp bezpłatny ale obejżenie stałej ekspozycji)


Lekcja muzealna :
wszyscy : 30 zł


Planetarium :
3,50 × 28 = 98 zł
3,50 × 3 = 10.50
98 + 10,50 = 108,50 zl

Odp. uczniowe wraz z nauczycielami za wszystko załacą 108,50
2010-02-21T14:26:49+01:00
28*4=112 - za wstęp (i obejrzenie stałej ekspozycji)
30 - lekcja muzealna (o lotach kosmicznych)
(28+3)*3,5=31*3,5=108,5 - za pokaz w planetarium
Razem: 112+30+108,5=250,5zł

Odp.:Zapłacą 250zł i 50gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:42:20+01:00
(28x4)+(3x0)+30+(31x3,50)=112+0+30+108,50=250,50

odp. Wszystko razem wyniesie ich 250,50 zł

:)