Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:51:01+01:00
Kwas mrówkowy:
-bezbarwna ciecz
-ostry, duszący zapach
-posiada właściwości parzące
-jest silną trucizną
-dobrze rozpuszcza się w wodzie
2 HCOOH+O2 ----> 2 CO2 + 2 H2O

-kwas mrówkowy stosuje się do garbowania skóry
-produkcji barwników
-w przemyśle włókienniczym
-jako substancje bakteriobujczą

Kwas octowy:
-bezbarwny
-ciecz
-posiada intensywny zapach
-bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie
-jest produktem fermentacji octwowej
C2H2OH + O2 ---> CH3COOH + H2O

Kwas palmitynowy:
-białe ciało stałe
-nierozpuszczalny w wodzie
-nie ulega reakcji dysocjacji jonowej
-topi się w niskiej temperaturze
-spala się żótym płomieniem
-służy do produkcji świec

Kwas stearynowy:
-białe ciało stałe
-nierozpuszczalny w wodzie
-nie ulegają dysocjacji jonowej
-topi się w niskiej temperaturze
-spala się żółtym płomieniem
-służy do produkcji świec

Kwas oleinowy:
-jasnożółta, oleista ciecz
-nierozpuszczalny w wodzie
-nie ulega reakcji dysocjacji jonowej
1 5 1
2010-02-21T14:56:20+01:00
Kwas mrówkowy
-garbowanie skór
-produkcja barwników
-przemysł włókienniczy
- substancja bakteriobójcza
Kwas octowy:
-w occie
- produkcja tworzyw sztucznych
-produkcja barwników
-w syntezach organicznych
Kwas palmitynowy:
-w stearynie
-w produkcji świec
Kwas stearynowy:
-produkcja mydeł
-w produkcji świec
Kwas oleinowy:
-składnik olejów, oliwy
-w produkcji tranu.