1. Podkreśl właściwe określenia , tak aby zdania były prawdziwe .

Dżdżownica poruszając się w glebie , drąży podziemne korytarze i w ten sposób wpływa <b>niekorzystnie/korzystnie na strukturę gleby . W ten sposób przyczynia się do <b>zmniejszania/zwiększania ilości zawartego w niej powietrza i wody

2. Napisz w jaki sposób przemiszcza się dzdzownica
3.Opisz reakcję dżdżownicy na dotyk
4.Opisz reakcę dżdżownicy na zapach .

dam naj

3

Odpowiedzi

2010-02-21T14:27:18+01:00
1. korzystnie na struktórę gleby
zwiększa ilosc zawartego w niej powietrza i wody
2. dzdzownica ma skore pokryta sluzem i to jej pozwala na latwe poruszanie sie
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:35:17+01:00
1. korzystnie / zwiększenia
2. wewnątrz ciała jest płyn który na skutek skurczu mięśni każdego z segmentów powoduje przepompowywanie go, w konsekwencji skracanie i wydłużania ciała co powoduje ruch
3. Za reakcję dżdżownicy na dotyk odpowiedzialne są echanoreceptory
4. Za reakcję dżdżownicy na zapach odpowiedzialne są chemoreceptory
24 4 24
2010-02-21T15:07:53+01:00
1.korzystnie na strukturę gleby
zwiększania ilości zawartego w niej powietrza i wody
2.porusza się dzięki śluzowi który podczas poruszania się zmniejsza tarcie
3.dżdżownica czuje dotyk dzięki echanoreceptorom
4. dżdżownica czuje zapach dzięki chemoreceptorom
9 3 9