Marcin pokonuje odległość między domem a jeziorem 3/4 drogi przebywa autobusem a pozostałą część piechotą. Droga którą przebywa piechotą jest o 8 km krótsza niż droga którą przejeżdża autobusem. Oblicz odległość między domem Marcina a jeziorem

2

Odpowiedzi

2010-02-21T14:33:26+01:00
16km ma ta droga.

ja zawsze sobie rozrysowuje, co jest co.
wtedy jest latwiej.

podziel droge na 4 rowne czesci, bo 3/4 drogi autobusem
JEZIORO| | x| x|x|DOM

skoro droga ktora sam przeszedl jest o 8km krotsza.
to jak masz 3/4 drogi ktora przejechal to 2/4 calej drogi to wychodzi 4. 4 razy 4 kawalki na ktore podzielismy droge = 16
szczegioly na priv
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:36:23+01:00
16km wynosi droga

Obliczenie:

x<---droga którą Marcin ma od domu do jeziora

3/4 x - 1/4x=8km
2/4x=8km
1/2x=8km <---połowa drogi wynosi 8km

1/2x=8km |*2

x=16km <-- jeżeli połowa wynosi 8km, to cała droga wynosi 16km:)

Odp: Odległość między domem Marcina, a jeziorem wynosi 16km
2 1 2