Odpowiedzi

2010-02-21T14:57:21+01:00
Pole rombu możemy liczyć na dwa sposoby:
a×h lub e×f÷2.
Mamy wysokość lub przekątną (czyli h) i długość (czyli a) więc liczymy sposobem 1.
7cm×10cm=70cm²

Liczę na naj:)
:***
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:57:52+01:00
Bok rombu tworzy z połówkami przekątnych d₁ i d₂ trójkat prostokatny
z pitagorasa obliczam pół d₂
7²=5²+x²
x²=49-25
x²=24
x=2√6cm

czyli druga przekątna=4√6cm
pole rombu=½d₁d₂=½×10×4√6=20√6cm²